
REGULAMIN ŚWIADCZENI USŁUG SKLEPU
Kumpela.com.pl
§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Kumpela.com.pl (dalej jako „Sklep”) jest sklepem internetowym, którego właścicielem jest: Dorota Rogozińska prowadzący działalność gospodarczą pod firmą KUMPELA Dorota Rogozińska z siedzibą w Wejherowie, ul. Kopernika 19, o numerze NIP 588-211-42-62, REGON 384347022, zwany dalej „Sprzedawcą”.
- Sklep prowadzi sprzedaż wysyłkową markowej odzieży używanej i nowej (outletowej), zwanej dalej Produktami.
- Informacje o Produktach zamieszczone na stronach Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie do składania ofert.
- Z usług Sklepu mogą korzystać osoby fizyczne powyżej 18 roku życia (lub posiadające zgodę opiekunów) oraz podmioty gospodarcze.
- Dane osobowe rejestrowane w sklepie internetowym są zbierane i przetwarzane wyłącznie w celu realizowania działalności sklepu z zachowaniem wszelkich wymogów zawartych w ustawie z 29 sierpnia 1997 (Dz. U 1997 nr 133 po.833) o ochronie danych osobowych.
§ 2 REJESTRACJA
- Strona może być swobodnie przeglądana przez użytkowników.
- Rejestracja na Stronie jest dobrowolna i bezpłatna.
- Pola, które obowiązkowo trzeba wypełnić podczas rejestracji oznaczone są gwiazdką.
- Koniecznym elementem rejestracji jest także akceptacja niniejszego Regulaminu.
- Rejestracja dokonywana jest za pomocą bezpiecznego połączenia (protokół https://).
- Po prawidłowo zakończonej rejestracji Użytkownik otrzyma potwierdzenie o pomyślnej rejestracji.
§ 3 PREZENTACJA TOWARÓW
- Produkty i ceny prezentowane na stronie Sklepu nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 61 Kodeksu Cywilnego, są one jedynie zaproszeniem do składania zapytań ofertowych i zaproszeniem do negocjacji w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego. Podane ceny mogą w każdej chwili ulec zmianie, w szczególności wskutek zmian kursów walut lub zmian cen producenta. W przypadku zaistnienia takiej sytuacji Klient, który złożył zapytanie ofertowe zostanie o takiej zmianie niezwłocznie poinformowany.
- Sklep dołoży wszelkich starań aby publikowane w nim dane i produkty były wolne od błędów. Błędne dane nie mające wpływu na wygląd i jakość produktu (oznaczenia producenta, itp.) nie stanowią podstawy do żadnych roszczeń Klienta.
- W przypadku niezgodności otrzymanego towaru ze zdjęciem lub opisem Klient jest zobowiązany poinformować o tym obsługę Sklepu w terminie trzech dni roboczych od dnia otrzymania towaru.
- Ceny towarów prezentowanych na stronie Sklepu podane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT. Ceny te nie zawierają kosztów przesyłki.
- Cena produktu jest obowiązująca w chwili składania zamówienia przez Klienta. Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany cen towarów znajdujących się w ofercie, jak i wprowadzania nowych towarów, usuwania towarów, przeprowadzania i odwoływania promocji oraz wnoszenia zmian do promocji.
- Tabele rozmiarów zawierają dane, które mogą nieznacznie odbiegać od rzeczywistości w zależności od producenta, kroju i modelu produktu.
- Zdjęcia produktów mogą nieznacznie odbiegać od rzeczywistych cech produktu.
- Wszystkie dane, opisy i zdjęcia prezentowane w Sklepie stanowią jego własność w rozumieniu przepisów o własności intelektualnej, a co za tym idzie nie mogą być kopiowane, rozpowszechniane i używane do celów handlowych czy prezentacji na innych stronach internetowych bez zgody właściciela Sklepu.
- W Sklepie nie łączy się promocji i rabatów.
§ 4 ZAMAWIANIE PRODUKTÓW
- Zamówień mogą dokonywać użytkownicy zarejestrowani (którzy przeprowadzili procedurę rejestracji zgodnie z par. 2 niniejszego Regulaminu) oraz nie zarejestrowane. Terminy realizacji zamówień zależą od partnerów FIRMY – firm kurierskich; maksymalny termin realizacji zamówienia do 5 dni roboczych. Opcje wysyłki mogą zostać zmienione przez firmę w dowolnym czasie i przedstawione w niniejszym Regulaminie – nie dotyczy to jedynie danego Klienta w sytuacji w której Klient ten złożył już zamówienie na Stronie.
- Zamówienie zostaje złożone, jeśli Klient prawidłowo wypełni formularz zamówienia w swoim profilu na Stronie i prawidłowo poda dane kontaktowe w tym dokładny adres, na który towar ma być wysłany oraz numeru telefonu i adres e-mail. W zamówieniu Klient dokonuje:
- wyboru zamawianego towaru lub towarów;
- wyboru sposobu płatności;
- wskazania adresu dostawy.
- Po podaniu przez Klienta wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie podsumowanie złożonego zamówienia, które zawierać będzie informacje dotyczące:
- przedmiotu zamówienia;
- jednostkowej oraz łącznej ceny zamawianych towarów, w tym kosztów dostawy;
- wybranej metody płatności;
- czasu dostawy.
- W celu skutecznego złożenia zamówienia konieczne jest dokonanie przez Klienta akceptacji treści Regulaminu, podanie danych osobowych oznaczonych w formularzu zamówienia jako obowiązkowe oraz kliknięcie przycisku „Zamawiam”.
§ 5 DOSTAWA
- Sklep umożliwia wybór spośród następujących sposobów dostawy:
- Kurier InPost;
- Paczkomaty InPost;
- Poczta Polska.
- Szczegółowe koszty i terminy dostarczenia przesyłek są określone w zakładce jak kupować.
- Przed przyjęciem przesyłki od kuriera Klient powinien sprawdzić, czy opakowanie przesyłki nie zostało uszkodzone podczas transportu, a w razie stwierdzenia ewentualnych uszkodzeń – odmówić odbioru paczki, sporządzić w obecności kuriera protokół szkody i skontaktować się ze Sprzedawcą.
§ 6 PŁATNOŚĆ
- Sklep udostępnia następujące sposoby płatności:
- Przelew tradycyjny
- Pobranie
- Przelew natychmiastowy (płatność online) za pośrednictwem Płatności Shoper lub kartą płatniczą: Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro.
- Podmiotem świadczącym obsługę płatności online drogą elektroniczną jest Blue Media S.A.
- W przypadku wystąpienia konieczność zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą, sprzedający dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego.
- Do każdego zakupionego produktu dołączony jest dowód zakupu (paragon lub faktura).
§ 7 REALIZACJA ZAMÓWIENIA
- W przypadku wyboru przez klienta sposobu płatności przelewem lub przelewem elektronicznym, czas realizacji zamówienia liczony jest od dnia uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego Sprzedawcy.
- Sprzedawca dla każdego produktu oferowanego przez Sklep określa przewidywany czas realizacji zamówienia wyrażony w dniach roboczych. Sprzedawca wysyła zamówiony Produkt nie później niż z upływem ostatniego dnia przewidywanego czasu realizacji zamówienia, licząc od dnia potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji.
- Jeżeli zamówienie obejmuje kilka Produktów o różnym czasie realizacji, dla wyliczenia najpóźniejszego terminu wysyłki, o którym mowa w ust. 1, bierze się pod uwagę najdłuższy przewidywany czas realizacji.
§ 8 PRAWO DO ODSTĄPIENIA
- Klientowi, będącemu konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego, przysługuje – na podstawie przepisów prawa – prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie 14 dni i wysyłając je na adres Właściciela Sklepu podany w niniejszym Regulaminie.
- Termin 14-dniowy liczy się od dnia, w którym nastąpiło dostarczenie Towaru do Klienta.
- Prawo do odstąpienia od umowy przez konsumenta jest wyłączone w przypadku:
- towarów wykraczających poza standardową ofertę sklepu, przygotowanych na specjalne zamówienie klienta i dostosowanych do jego indywidualnych potrzeb;
- świadczeń, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone lub których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu.
- W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowa jest uważana za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. Zakupiony towar należy zwrócić na poniższy adres:
KUMPELA Dorota Rogozińska
ul. Kopernika 19
84-200 Wejherowo - Zwracany przez Klienta Towar musi być jednak nie naruszony, nieuszkodzony, czysty oraz kompletny (wraz z opakowaniem). Do zwracanego towaru należy też dołączyć dowód zakupu. Ponadto Towar powinien zostać opakowany w odpowiedni sposób, zapewniający brak uszkodzeń przesyłki w trakcie transportu.
- Koszt opakowania i odesłania Towaru ponosi Klient, Sklep nie odbiera przesyłek „za pobraniem”.
§ 9 REKLAMACJA/ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPRZEDAWCY ZA WADĘ RZECZY SPRZEDANEJ
- Z uwagi na fakt iż rzeczy w sklepie są używane lub typu outlet, nie udzielamy na nie gwarancji. W przypadku, gdy zamówiony towar okazał się wadliwy, bądź posiada ukrytą wadę (nie opisaną), przez co produkt nie jest pełnowartościowy, prosimy o niezwłoczny kontakt telefoniczny lub mailowy.
- W razie stwierdzenia niezgodności Produktu z umową Klient powinien:
- złożyć Sprzedawcy oświadczenie zawierające:
- opis, w jakim zakresie Produkt jest niezgodny z umową (np. wskazanie usterki),
- określenie roszczenia Klienta (żądanie wymiany albo nieodpłatnej naprawy towaru),
- dane umożliwiające nawiązanie kontaktu z Klientem;
- Odesłać Produkt na własny koszt na adres Sprzedawcy.
- złożyć Sprzedawcy oświadczenie zawierające:
- Klient może skorzystać z udostępnionego przez Sprzedawcę wzoru reklamacyjnego.
- Sprzedawca ustosunkowuje się do reklamacji w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia Klienta.
- Sprzedawca odpowiada za niezgodność Produktu z umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania Produktu Klientowi.
- W sytuacji braku zamówionego niewadliwego Produktu, Sprzedawca informuje o tym Klienta e-mailem lub telefonicznie. Wedle wyboru Klienta – uiszczona należność jest zwracana na jego rachunek bankowy, albo wysyłany jest inny produkt w tej samej cenie, wybrany przez Klienta.
- Klient nie będący konsumentem może reklamować wadliwy Produkt zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego (Dz.U. z 1964 r. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.).
§ 10 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Właścicielem Sklepu a Klientem, który jest konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego, zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Właścicielem Sklepu a Klientem, który nie jest konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego Kodeksu Cywilnego, zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Właściciela Sklepu.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.